nuffnang

    Tuesday, April 26, 2011

    menjadi heroin hari ni, fuh nasib baik sempat!!!

    Salam semua ^^

    hari ni dahku telah bertukar menjadi superwoman,caye tak??hehehe...ok lah, sebenarnya hari ni salah sorang housemate aku ada interview unversiti, kiranya pentinglah kan..turn dia masuk pukul 11.30 pagi dan dia dah keluar rumah dalam pukul 10 camtu...disebabkan study week, macam biasalah tak ada kelas dan aku stay kat bilik jep..

    tengah-tengah aku melayan hot.fm dan dengar fara fauzana berceloteh sambil membaca bio article tetiba phone aku berbunyi, masa ni dah dekat pukul 11...tengok member dahku yang nak interview tu call, pelik jugak mesti urgent nih!!rupanya dia tertinggal fail dokumen semualah dalam tuh termasuk sijil-sijil exam ngan sijil koko semualah...boleh pulak baru teringat walhal dalam masa setengah jam lagi nak masuk..aku pulak yang cuak (#_#)

    apalagi, dahku segera bergegas pakai baju ala kadar, tudung yang dah sedia ada capai dua tiga bijik buku dan terus blah...nasib baik interview tak tempat jauh-jauh kiranya masih sempat lagilah..ngaaa, tempat teksi tuh agak jauh jugak dan hampir berpeluh jugak untuk aku sampai dan bila aku sampai cepat-cepat aku cakap kat pakcik tu nak pegi kolej..haha,pakcik tu tengok muka aku kelam kabut semacam ingat aku lewat nak pi exam..dia tanya "nak pi exam ke??kol 11 ke exam?" sebab masa dalam teksi tu dah 11.10 macam tu....

    aku cakap jelah yang member tertinggal fail nak interview ni bagai, sempat jugaklah borak sepatah dua kata..sampai kat kolej berlari-lari dahku dahla blok W tu paling hujung, sampai pakcik guard tanya aku "apesal kelam kabut ni??dah gantung kad matrik blom?" citttt!!!pak cik ni ingat aku kelam kabut nak cepat-cepat lari dari dia ke..yelah kalau tak gantung matric card kena saman kot...grr!!!!

    aku sampai betul-betul kol 11.22 camtu dan memang dah betul-betul turn dia...lepas aku bagi fail tu tak sampai 5 minit dalam kol 11.25 camtu dia dah masuk dalam.....fuh!!bayangkan dahku macam larik maraton berpeluhnya...nasib baiklah sempat.....padahal, interviewer tu tak tengok pun...tapi yelah kan kalau tak bawak, tetiba lak diorang nak tengok...susah jugak >.<

    interview dalam 30 minit jugak lah satiap orang....haaaa, lepas je dia habis terus kitorang balik...nasib baik sempat kan, nasib baik dia 'cool' je sebab katanya dah ada plan B nak cakap tertinggal fail...keluar dari bilik tu pun sengh je...ok lah tu kan ^^

    pesanan kepada sesiapa yang nak pergi interview: sila pastikan anda membawa segala kelengkapan dan keperluan sebelum keluar dari rumah.. (^_^) jaga kesihatan, jangan gelabah, tunjukkan karisma, konfiden, jawab dengan matang...tapi jangan over confident dan reka fakta!!bahaya oh...interviewer tu dah pangkat prof. Dr. semua...tak payahlah korang nak tipu dia...tak tahu cakap je tak tahu....jangan over confident..hehe ^^aku doakan ko pass interview tu dan aku doakan kita sama-sama pass A-Level..aminnn...

    p/s: korang ade peristiwa macam ni??hehe...jom shareee =.=

    Lepas BE larik dapat lagi BE hari ni..thanks nuffnang!!!!!

    16 comments:

    Anonymous said...

    mungkin tak lama lagi akan mengalami pengalaman ni sbb baru nk g interview kerja xD

    Akulah Pak Lan said...

    Hai superwomen

    sjaa64 said...

    @farah

    heeee...buat betul2 interview..jgn tertinggal mcm ni kayh!!
    all the best!!

    sjaa64 said...

    @OreO HitaM

    superwoman..heheheheheh....:)

    nuanza said...

    tahniah jd penyelamat!

    sjaa64 said...

    @nuanza

    heeeeeeeeee :)
    thanks ^^

    Woofer Storm said...

    walau bnyk kali interview,gelabah itu tetap ada..ermmm

    follow sni

    Pakcoh said...

    Alahai, pokcoh dah lame tak dapat BE.. superwoman kurang datang melawat kut..

    [sutera kasih] said...

    boleh plak tetinggal hehe nsb baik ada awk jd heroin hihi next week sy intrview..auchhh takut!

    Ardini Humaira said...

    dni tebiu kena nyanyi lupa lagu hehe

    sjaa64 said...

    @Woofer Storm

    biasalah tu kan..perasaan gelabah tu tetap akan ada dalam diri...

    macam buat performance gak ^^
    naik stage bnyk2 kali pun still nervous =.=

    sjaa64 said...

    @Pakcoh

    hehehhehe..pokcoh!!giatkan lagi aktiviti!!gocoh pokcik nuff tu!!pokcoh vs pokcin nuff..ekekekekek

    sjaa64 said...

    @[sutera kasih]

    tulah pasal kan...sampaikan kite yang cuak untuk die..kuikui...

    all the best intervieww!!!!

    sjaa64 said...

    @Ardini Humaira

    waaaaa...ade gak ek interbiew nyanyi..macam audition je..lallalalala :)
    nak tgk suara macho ke tak..kekekeke

    'Aziezah said...

    dlm hidup ni byk ujian, tp cara kita nak handle mnde tu yg akan mmbuatkn ia worst or masih bole dicntrol lagi.

    btw, tenkiu superwoman :p
    doakn result nye berjaya ye:)

    sjaa64 said...

    @'Aziezah

    that's right babe!!!hehe
    yeah, moga2 semuanya berjaya dan ok :)

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...