nuffnang

    Saturday, October 13, 2012

    Rehlah ke curug ngumpet, Bogor

    Assalamualaikum......


    minggu lepas kami pergi rehlah dekat bogor, mandi curug!!! dah cerita dekat post yang sebelumnya tapi saya  rasa tak lengkap kalau tak share beberapa gambar yang best dan cerita perjalanan kami...dari dulu lagi, kalau pergi mana-mana makan apa ke mesti nak share, sekarang ni je kurang...seminggu 1-2 entry je naik, sebab tak nak tulis entry yang merepek meraban yang langsung tak beri manfaat kepada pembaca, kalau nak diikutkan banyak benda nak share, tapi bila ditimbal balik mana yang tak patut tu letak dalam draf je..heheee...


    saya ni suka benda yang boleh dijadikan kenangan dan insyaAllah blog ni dah macam timeline kehidupan saya sejak dua tahun lepas dan benda yang saya post dekat blog ni adalah selari dengan kematangan saya dalam kehidupan (matanglah sangat lol) gitew!! saya bukanlah penulis/blogger tegar, cuma saya suka berkongsi, mana yang baik jadikan pedoman yang kurang tolong tegur saya..saya manusia biasa, tidak sempurna, perlukan nasihat dan teguran (^__^)



    hadaf rehlah 'kitalah' ini adalah untuk merapatkan ukhwah fillah bulatan gumbira kami...nama rehlah kitalah ni pun hanya kitorang fikir masa tengah main-main air kat sana...nama gabungan kunang-kunang dan salsabila telah digabung menjadi kitalah...jap kita tengok gambar jela ehh :)


    kami pagi-pagi lagi dalam pukul 6gerak naik busway depan citraland terus ke stesen cawang...lepas tu tunggu nak naik train dekat stasiun cawang...ok, ni kali kedua naik train di Indonesia, yang pertama naik yang best, siap bantal selimut lagi time pergi surabaya tu...tapi ni yang ala-ala ktm jugak dan kami berdiri je sepanjang hampir sejam perjalanan tu :)


     model stasiun cawang

     gerabak khusus wanita pun baru ada, baru je start 0ctober 2012...wahhh best!! barulah tak payah nak berhimpit dengan lelaki ke apa kan...dekat Malaysia lebih awal start la nampaknya...


     dekat stasiun...kat sini suka hati je nak lintas landasan tu, keselamatan agak kurang la..huhuuu

     kami dalam train...sempat lagi kan, tak kisah dah ada orang tengok ke tak...tapi time ni tak ramai sangat lagi orang...jap, dekat stesen tu saya ada satu kisah..mungkin kalau saya rajin nak cerita, tungguuuuu di post yang lain :)


     ok kami dah sampai di bogor!

    alhamdulillah, sampai je kat sini kami terus dapat sewa angkut untuk naik pergi ke curug...sebenarnya ada akak yang kenal dengan supir angkut ni, so senanglah kejenya...

    kami sebenarnya nak pergi curug nangka je, katanya kat situ best tapiii....bapak angkut ni offer kitorang untuk naik ke curug yang lebih tinggi dan best katanyaaaa...kami semua pun setuju dan ikut saja, tapi perjalana dalam angkut tu memang lama, hampir sejam setengah..wuwuwuuwuu...dalam hati fikir, kalau pergi curug yang dekat tadi pun ok jelaaa, padahal tadi beria nak yang lebih alami, best tak kira jauh ke tak..cakap tak serupa bikin..manusia memang macam ni :(



     alhamdulillah..sampai! curug ngumpet!!muka-muka excited..saya yang paling excited sebenarnya..hikss

     perjalanan yang penuh dengan batu-batu seperti kehidupan kita yang penuh dengan likut-liku...halangan dan cubaan selalu ada, hanya kita yang dapat menentukan sama ada kita nak buat ke tidak, yes or no!

     innocent me -,-  ya rabbi sejuk sangat airnyaaaaaaaaaaaa..sukaaaaaaaaaaa ^^


    kami :3


    kami dibekalkan dengan nasi lemak oleh akak-akak yang comel tu..heee, nasi lemak juga sedap!!dan sepanjang mandi-mandi tu kitorang ada buat performance macam pantun, nyanyi dan lakonan oleh kitorang...gelak ketawa sesama kita je, heee...tempat ni memang sangat sejuk, dingin..subhanallah! :D


    kami pulang dalam pukul 1lebih macam tu...akhirnya dapat jugak saya mandi air terjun sebab dah lama nak, walaupun tak dapat pun nak pergi betul-betul bawah tu sebab air sangat dalam dan kami dilarang..wuwuuwu...overall, alhamdulillah!! semuanya berjalan lancar dan harap sangat ukhwah yang kita bina ni bukan hanya biasa-biasa saja, ukhwah till jannah :)


    p/s: saya nak share video ni...muhasabah diri, betapa rasullullah sangat sayangkan umatnya..bagaimanakah kita?Allahurabbi  T_T


    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...