nuffnang

Monday, April 11, 2011

mak aih...tak beretika langsung...dalam bas pun nak 'tut'

zaman sekarang ni macam2 hal boleh berlaku...kejadian tak senonoh berlaku di mana2...adeh...sabar je la...hari ni bukan nak cerita yang berat2,kes buang anak ke aper..tapi ni kes wat maksiat di tempat awam...aku dah bnyak kali nampak benda ni,tp sekadar jadi pemerhati je la...ape boleh buat..kalau nk buat maksiat,plg kurang cari la tempat tersorok sikit,suka ati korang la..ni bercumbuan di tempat awam ape kes??sakit mata orang lain tengok...


wah3...macam dasyat je tajuk aku ari ni...aku tak pernah nak tulis tajuk panas2 macam ni,tapi malam tadi bila abang aku cerita pasal kawan dia yang kena raba dalam bas tu,tetiba aku terfikir nak tulis pasal ni...kisahnya macam ni,ada sorang kawan abang aku ni,pempuan la(xkan laki plak kott...)belajar di salah sebuah universiti kat kl..balik kampung kat terengganu sorang diri dengan menaiki bas ekspress...kejadian ni waktu malam la...


tempat duduk pulak di sebelah sorang laki yang agak muda...nak balik terengganu jugak la..mula2 macam biasa la,tapi dalam perjalanan pempuan ni tertidur dan mamat ni ambil kesempatan untuk meraba bahagian yang tak sepatutnya...aper kes??pempuan ni terkejut yang amat sampai tersedar dari tidur...tapi bila dia nak menjerit laki tu suruh dia diam dan peluk dia kuat2...bayangkanlah...tenaga sorang pempuan mana mampu utk melawan tenaga sorang laki...aduhai...kesian la plak...pempuan tu xdpt buat apa2 sebab dah takut dengan mamat nie..aku amat bersimpati dengan dia..


sampai sekarang dia masih lagi trauma dengan keadaan tersebut..owh,sape x trauma...kalau aku pun x sanggop...pastu abg aku nasihat la aku jangan kuar malam2,jangan percaya sangat pd kata2 lelaki,jaga pergaulan...owh,sungguh caring nampaknya...terharu aku..ahaks...tapi ni memang peringatan buat aku juga,aku pun selalu balik kampung naik bas...tapi kalau sorang2 aku akan pilih seat single...kalau ade kawan xpe la...



mak aih...dgr cerita macam ni membuatkan aku takut dan lebih berhati2...ni yang kes kene raba,ade jugak kes suka sama suka..ape nak jadi dengan budak melayu zaman sekarang..baru bercinta dah serah segalanya,pastu pandai buat..buang je anak merata2...subhanallah...bila dah termengandung barulah terhegeh2 nak menyesal...ape nk disesalkan lagi???nasi dah jadi bubur...alamak terpaksalah berhenti sekolah/universiti sebab dah malu nak pergi atau dibuang terus...


ni bukan kisah main2,ni kisah benar...sahabat aku kecik2 dulu sekarang ni dah kawin sebabnya kejadian macam tula...termengandung sebelum kawin...kawan sepermainan aku...naik basikal pi sekolah sama2 panjat pokok sama2,main sorok2....sekarang ni dah jd isteri dan mak org...huiks..balik hari tu aku pi tengok baby dia..comel! mcm maknya...tp rasa mcm xpercaya plak...kawan aku dah ade anak,tp aku masih bertatih nak masuk belajar...anyway,good luck my fren..be a good mum and wife...kalau aku balik,mesti aku pergi tengok ank dia..tapi xblh pi lama2 la...dia dh ade husband sekarang;p


p/s:jagalah tatatertib dan tingkah laku sebagai muslim...jgn sampai kejadian macam ni berlaku..peringatan buat diriku dan sahabat sekalian...terima kasih kerana membaca..=)

*re-post from my older post :)


Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...