nuffnang

    Showing posts with label best. Show all posts
    Showing posts with label best. Show all posts

    Monday, December 5, 2011

    video yang sangat comel, nampak simple tapi penuh bermakna ^_^

    Assalamualaikum.....

    semalam kawan saya ada share video ni kat facebook dan saya rasa apa salahnya saya share dengan kawan-kawan lain yang baca blog ni kan =D





    saya biasanya kalau share something, benda tu memang sangat dekat dan berkaitan dengan diri sendiri..lagu ni nampak biasa je, comel-comel tapi maksudnya sungguh mendalam...


    • kekadang kan kita rasa bosan, padahal tinggal di bumi Allah yang luas ni kan...lihatlah, ikan yang hanya tinggal dalam akuarium sekecil itu pun tak rasa bosan sebab dia selalu rasa Allah bersama dia...ingatlah sememangnya Allah selalu bersama kita. Dengan mengingati Allah  kita akan rasa tenang, tenteram dan tidak akan rasa kesunyian atau bosan (^_^)
    “(Yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram.'' (QS Ar Ra'd : 28)


    • Begitu juga dengan menyebut nama Allah, berzikir dan bertasbih...menyanyi boleh pulak kan hafal lagu itu ini, nak sebut nama Allah pun tak sempat, hadehh (-_-)..laron yang hidup sehari pun rasa hidupnya tidak sia-sia sebab dia menyebut nama Allah...ayuh kawan-kawan jangan sia-siakan hidup kita dan jadi orang yang rugi sebab Allah dab berfirman :-
    “Berteguh hatilah kamu dan sebutlah (nama) Allah sebanyak-banyaknya agar kamu beruntung.” (QS. Al Anfal : 45)



    •  yang terakhir adalah pekerjaan atau apa saja yang kita lakukan pada setiap hari tidak akan rasa penat atau lelah jika kita mulakan dengan niat kerana Allah...jadi sepanjang menyiapkan tugasan atau kerja kita akan rasa Allah bersama kita dan akan lebih bersemangat..

    sejauh manakah kita mengingati Allah dalam kehidupan seharian kita??selama manakah kita akan hidup tanpa pegangan??sekerap mana kita menyebut nama Allah??tepuk pipi buka mata luas-luas (eh?)

    terima kasih sudi baca..selamat beramal!! =D



    Tuesday, November 1, 2011

    seafood at Muara Angke (^_^)


    Assalamualaikum...

    hari ni nak share satu lagi tempat makan seafood di Jakarta iaitu muara angker..kalau hari tu saya cerita pasal D'Cost, restoran seafood tapi kali ni tempat dia special sikit...dah namanya muara, mesti kat muara kan..heehe..bagi penggemar makanan laut tempat ni mungkin salah satu tempat yang wajib dikunjungi kalau ke sini....untunglah bagi sesiapa yang sukaa dan boleh makan makanan laut sesuka hati tak macam saya...i'm allergic to seafoods (read here)

    kami ke sana dengan menaiki angkut (angkutan awam), salah satu kenderaan awam harian penduduk di sini...kami menyewa angkut dan naik dalam 10 orang cmtu, kalau nak teksi mahal...terutama pulak kalau macet a.k.a traffic jam...kalau pergi ramai-ramai baru best...jom tengok entry bergambar...weee =D


     kami semua pesan air kelapa...



     kerang hijau bakar..best!!

     ikan ape yek??pun sedappp hingga menjilat jari :)

     antara lauk-lauk lain...ada sotong goreng tepung, udang masak merah, ikan bakar...memang perhhhh!


     mas yang sedang bakar otak-otak..heehe...otak-otak pun best, sebelum tunggu makanan sampai kami makan otak-otak ni dulu...

     antara mereka yang terlibat makan..heehe, senior yang ajak ni :)

     mereka lagi...

     dan mereka jugaa...saya mana??lol! =p

    perasan tak kitorang duduk bersila sebab kedai ni macam dia buat tempat duduk, then boleh duduk bersila makan ramai-ramai cam kat kampung gitu..baru masyuk kan..heehe...kedai pulak banyak kat sini...lagi satu, dekat dengan area ni ada pasar yang jual banyaak sangat ikan, udang, ketam..etc..etc...dahla besar-besar..kita boleh beli piluh sendiri yang mana kita nak pastu suruh orang kedai tu masakkan untuk kita, nak masak pedas ke, masak kicap ke..semua boleh :) unik kan?

     amacam??menggoda tak?

    kalau bahasa indonesia panggil lain sikit...
    sotong : cumi
    ketam: kepiting
     lagii...
    dan lagiiiii


    dah siap makan..nak pulang..


    saya makan kerang dengan ikan jee...yang lain tak bole makan..huuuhu...


    p/s: sorry kualiti gmbar kurang, pakai phone murah jee..huhuu

    Wednesday, November 24, 2010

    KARISMA : day 5

    korang pernah x ada problem sign in blog??haish,benci betoll la beberapa hari ni xdapat nak sign in blog ikut google chrome..so terpaksalah ikut alternative mozilla firefox tapi masih ada problem xdpt nak comment on post..sorry la my dear friends,hanya boleh update blog dan chat ajee..xboleh nak komen2..sedihh taw!!sape taw cmne nak selesaikan problem nih!!dah penat godek-godek mr.google..help me plizzzz T_T

    hari ni last day karisma,tahniah INTEC sebab berjaya mendapat 1emas,1perak dan 1 gangsa untuk tae kwan do..ok la tu sebab penyertaan 6 orang je..basketball perempuan dapat naib johan..yang lain xpasti la pulak..lepas je habis final basketball perempuan terus tengok lelaki :p

     ni team UITM shah alam...tahniah utim shah alam johan kedua-dua sekali..intec perempuan pun kalah ngan diorang..lelaki shah alam menewaskan perak :)
    aku suka betol la tengok diorang smua ni main...haha,tangkas dan ada skill..tengok laki main baru best!!!haha..aku suka tengok mamat nih,badan kecik je,tapi main mantap wooo..like it!!(harap-harap xde pemain ni yang baca blog aku :p)


    KARISMA : day 4

    hari ni pagi-pagi kami ke intec tengok tae kwan do (pagi la sgt,citt* padahal dah hampir 11 daa)huish,seram jugak yep ada yang kena sepak berdarah-darah lagi,pengsan,pucat,pening semua ada...huish,dah memang macam tu kan,ape boleh buat...aku ambil sebarang gambar pun untuk hari ni,lupa..ops!!haha :p

    pergi carik lecturer,tp semua tade..huihui..malang betol la nasib, bila nak start buat experiment nih..kalau aku xbuat,sia-sia je la aku membuang masa kat sini padahal game dah abess...aku kena jugak siapkan sebelum balik..by hook or by crook!!okey xde lecturer ape lagi pegi makan je la dekat alm kafe..wahahahhaha,xde keje ann :D

    malam keluar lagi tengok basketball pempuan kat induk,wah diorang menang!!!xsia-sia aku menjerit bagi sokongan bagai nak pecah suara aku...mantap beb,diorang boleh masuk final walaupun psyco gila sebab penyokong perlis ramai...semua atlet turun sokong agaknyer..kitorang kena dtg sendiri,tu yang xramai sgt..bus pon ade jugak provided..tp susah ma~

    Monday, November 22, 2010

    KARISMA : day 1



     karisma
     tempat kejadian..hehe
    okey,aku join futsal karisma 2010..tapi tahun ni kat shah alam je..huhu,xpegi jalan jauh la..
    stay pun kat bilik sendiri jep

    Tuesday, November 16, 2010

    personal taste :D

    i finished watch all of the 16 episode in two days..heeeeee

    some synopsis: lee min ho act as jeo jin ho is a normal straight guy who pretended to be gay in order to get place in sanggojae..sanggojae is a mysterious house that never been open to the outsiders..
    son ye jin,act as park gae in is the owner of the house...she is a furniture designer who is also a
    daughter of famous architecture professor...her friend,kim hae in betrayed her and make love with her bf,chan ryul..

    jin ho develops feeling for gae in and started to love her....a complicated love but i love it...jin ho is such a cool guy and can handle everything and even can make gae in father's accept him...

    min ho,u are so handsome :D just love3 it..some of his pic that can make girls melt..hhahahahahha:-







    no description...you describe it yourself..muahahha

    i'm going to watch playful kiss after this..yeay!

    Friday, April 23, 2010

    my name is khan...M.N.I.K best!!

    Time flies so fast…today, I finished my lesson for this 2nd sem…huh,can’t believe it!!!i think that I just came and enrolled here ..

    Today, I woke up extremely late!!it was 7.50 and my class started at 8..OMG!!haish,I was late again and again and again..
    In a wink of eyes,I took my towel, took a simple bath and went to class…what a miserable day, I didn’t drink or eat anything….luckily,2 of my classmate, nik and morgan was also late…I met them in the bus..iza and I woke up really late maybe because we slept very late last night…

    We watched my name is khan, a bollywood movie with the handsome hero and pretty heroin…I love shah rukh khan and kajol so much!!!they were really talented and I like to watch their acting…the same feeling when I watched the hot movie "kuch kuch hota heii" and "kabhi kushi kabhi gum"(i also watch bollywood movie okeh)…



    This story is about a muslim man, rizwan khan(SRK) who has asperger's syndrome stays with his mom and his only little brother…after his lil bro become a successful person,he support rizwan and his mother to stay at san francisco with him...at there,rizwan  got married with a hindu woman named mandira(KAJOL)…there are a lot of happy,funny,sad and many feelings with interesting character.I love the part when he said

    “MY NAME IS KHAN, AND I NOT A TERRORIST”

    This phrase is like a tagline and almost of the people uses it…he wanted to met mr.president America and state that words…finally,he achieve his dream and all of the people can accept him although he had been accused as a terrorist..
    Let’s watch this movie with your families, friends and beloved one during this weekend .. I’m sure that you’ll enjoy it


    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...