nuffnang

Sunday, April 8, 2012

My Generation ^^

Assalamualaikum......

 tetiba je rasa  rindu zaman dulu-dulu, zaman muda kecik-kecik skolah rendah...huwaaaa rindu sesangat!!!macam-macam permainan yang pernah main dulu-dulu tapi bebudak sekarang dah tak main dah, yelah aku duduk kat kampung lepas tu masa tu memang komputer pun tak de, sekarang ni tak payah cakaplah adik aku umur bape tahun dah pandai fb, hantar emel apa bende semua tu..oh yeah, aku lahir 1991, rasanya orang yang lahir 80-an ke 90-an pasti main benda-benda ni semua, bukan anak yang lahir tahun 2000 -,-'


Video ni tersangatlah sesuai untuk menggambarkan apa yang aku tengah rindukan sekarang..heeee, zaman hingusan budak-budak...aku rindu SK. Kg. Bari :D


 


Adakah korang buat semua benda yang ada dalam video tersebut???my answer is Yes!!! i really miss all those moments when i was in primary school...oh yeah, i'm a school prefect and every morning i've to make sure that everyone are queue besides their class to recite prayers :)


siapa saja yang kuku panjang, tak pakai stokin, lencana memang kena catat nama...lepas tu apa yang paling tak boleh blah ialah tak boleh berlari dan memijak rumput, sape yang pijak rumput namanya akan dicatat...apekah??haaaha...bila difikir-fikirkan balik semua benda tu, alangkah kelakarnyaaaa, rasa nak gelak guling-guling je ingat benda tu smua..hahaha...


lepas tu kitorang kalau takde cikgu dalam kelas banyak sangat projek yang akan kitorang rancang macam main batu seremban, tudung botol yang jentik-jentik tu, lawan pemadam, main binggo, patu buat lakonan ala-ala roda impian...korang ingat tak rancangan roda impian dulu, bersama halim othman dan abby Abadi!!lepas tu kitorang akan teka apa benda perkataan yang nak diisi pada kotak lepas tu ada klu yang diberi...nanti jumpah duit tu kitorang jadikan markah..heee..best2!


tak jumpa gambar time skolah rendah...ni time form 1, 2004..kebudakan gitew..teka aku yg mana??haaha


masa sekolah rendah memang jadik trend nak lawan sape paling hebat, kalau tengok video tu kan lawan beg sape paling besar, paling mantap lepas tu kotak pensil yang tiga tingkat berlapis-lapis, pembaris yang ada air kat dalam tu lepas tu ada benda kilat-kilat dengan ikan plastik apa benda entah....kalau pengasah pensil yang paling mantap kalau paling besar, mulalah letak atas meja dan nak menunjuk kat semorang...paling best dulu-dulu adalah pensil tukar-tukar yang kita boleh tukar bila tumpul tukar masuk belakang...waaaaa, rindunyaaa...


buku biodata pun adalah benda yang kelakar, setiap orang akan sediakan satu buku lepas tu suruh kengkawan tulis nama,hobi, makanan kegemaran,warna kegemaran,nama ayah bla..bla..bla...lepas tu lawan, sape buku dia paling banyak terisi maknanya dia paling popular, paling femes sebab ramai nak tulis dalam buku dia..perlu ke???hahahaaa..


selain benda tu semua aku kecik-kecik dulu selalu main berlakon jadik cikgu, doktor dan banyak lagilah...sorang jadi pesakit, lepas tu sorang jadi doktor mak pesakit dan apa-apa jelah...kiranya kitorang buat olok-olok sakit lepas tu jumpa doktor kata sakit dan beri ubat sebagainya...main jadik cikgu pun sama, ada yang jadi cikgu, jadi murid-murid dan sebagainya...tak pun susun kerusi semacam kereta api dan susun meja buat pentas..nanti adalah yang jadik penyanyi dan ada yang jadi penonton..haaha, cikgu datang cepat-cepat larik!


dulu-dulu selalu buat geng, kiranya cakap dekat orang tu tak payah kawan dengan orang ni blabla....mende tu berlaku sepanjang masa sampai dah tahu apa masalahnya.."awok jangan kawan eh ngan die, dia jahat..dahla pinjam roba saye dop ator" haaha, aku memang cakap ganu ngan kawan-kawan skolah kalau korang tak tahu roba tu adalah pemadam...lepas tu sikit-sikit nak cakap dekat cikgu, "tengoklah awak buat jahat kat saya, saya kabo ke cikgu" lepas tu mulalah takut kann...


lepas tu kitorang suka sangat kumpul permainan yang dalam kotak tuh, tora ke hape benda ntah...setiap kali keluar iklan dalam tv macam ada permainan baru kitorang semangat beli, rasanya 30sen satu kotak kecik tu..lepas tu dalam tu ada macam snek yang langsung tak sedap...tujuan utama nak permainan tu je..pastu kalau pempuan pulak suka kumpul yang macam gelang anting-anting hape benda semua tu..Ya Allah serius aku rindu zaman dulu-dulu...terasa ingin kembali je ke masa lampau, tapi itulah....benda tu semua merupakan kenangan manis yang tak akan dapat dilupakan sampai bila-bila..


kawan-kawan sekola rendah aku dah 3 orang kawin, awal kann??haaa mungkin jodoh diorang dah sampai...tapi banyak yang dah lost contact, tak tahu dah kemana pergi semuanya...yang tahu beberapa orang tu pun sebab ada FB,bagus gak sebenarnya...kumpul balik memember skolah rendah dulu...takde dah tudung senget, hingus meleleh dah...semuanya kacak bergaya anggun jelita ok!!hari tu jumpa budak lelaki yang aku pernah sepak terajang sebab dia kacau aku, haaa...dah hensem sekarang, tinggi lampai...perhh!!!lama gila tak jumpa...


kalau aku nak list semua benda memang tak muatlah, kangg keluar cerita dulu-dulu kang..haaha, klah itu je yang aku ingat setakat ni..heeee, thanks sudi baca :*





Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...