nuffnang

Tuesday, January 25, 2011

aktiviti selepas masuk hutan :D

kitorang main gaul-gaul tanah..haha..apekah???ini sebenarnya rentetan eksperimen yang kitorang buat dekat FRIM hari tu(click here). kani kan ada ambik tanah,so kami gunakan tanah tersebut untuk buat eksperimen ni :D
sebenarnya kami nak keringkan dulu...lepas tu baru timbang berat tanpa air xD(pelik pulak bunyi)
ni proses pembakaran tanah guna bunsen burner je..
masih lagi proses pecah-pecahkan tanah dan asingkan dalam bekas yang berlainan agar tanah tu cepat kering :)
gunalah universal indicator untuk tengok pH tanah tu...korang rasa-rasa berapa pH tanah ni??berasidkah?

jemur kat luar leb,biar cepat kering sikit..kena panas kann
sedimentasion process..

jangan berebut!!haha
kawan-kawan yang saya sayang..heehe

itu sahaja...xde keje kann..

p/s:gambar-gambar yang xde tag ni dari madhiah..credits to her singgah la blog dia

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...