nuffnang

    Sunday, July 25, 2010

    haih...senang sangat nak nangis

    semalam baru je hbis futsal inpro..kitorang xde rezeki thun ni,xpelah nk wat cmner..huhuhu...dahla kitorang bru je praktis lpas tu selalu orang xturun...tanda2 kekalahan pon dah nampak...tp aku xnak berleter panjang lebar sal kekalahan semalam...yang futsal tu nanti aku cerita,ni sesi luahan perasaan je...aduh,sakitnyer!!!!

    blik semamalm dah nampak tanda2 sakit pinggang...aku pun terus tidur sampai asar..then ika call ckp kwn2 aku dr uia n um dtg satu kereta nk jumpa kitorang..pi la makan..pastu pg tadi pegi praktis,sakit kat bahagian lutut ni menjadi2...sebenarnye bengkak sebab aku selalu hempap lutut masa jatuh praktis silat..pastu,masa main futsal aku terjatuh dan seluarku terkoyak...habis rabak la lutut ni,tercabut kulit dan nampak isi...so aku dah xboleh nan gagahkan lagi untuk jatuh..huhuhu..

    pagi2 lagi jurulatih suruh buat betul2 macam wajadiri..aku cuba jatuhkan lutut,tp sakit yang amat sangat..YA RABBI!!sabar  je la..pastu diorang ckp xpyh buat sebab takut xjd...bila aku jtuhkan lutut je rasa nak nangis...sakit sangat =(  aku rasa sedih sangat sebab aku xdpt perform dan tetiba je aku termenangis..haih,malu2!!!terus lari pi masuk toilet...pastu aku pegi selongkar first aid kit dan balut lutut ni,bg kurang rasa sakit..nanti nk pegi beli knee guard la...masa tu,pinggang pun sakit tp tahan jela...

    lepas tu,kitorang keluar main basketball ramai2..campur laki pmpuan..mmg masyuk!!haha...pastu aku letak ais kat lutut n terus try jatuhkan lutut..memang la sakit..tp tahan jela...bila dah masuk buat buah dan gerakan,diorang suruh aku berguling dan arrrhhh!!sakitnyer....yang ni memang teruk la...dh xboleh nk tunduk dan pusing2 badan lagi...aku tahan je dpan orang ramai,pastu aku pegi duk tepi sorang2 n try pusing dan rasa sangat sakit...dan aku nangis lagi..mungkin diorg xperasan keadaan aku sebab aku xnak la tunjuk aku ni manja sangat,sikit pun dah nak nangis...

    dalam pukul 1 aku pegi klinik dan ikuti perbualan aku dgn doktor:-

    dr: awak sakit ape??
    ja: saya sakit badan,pinggang,otot2 hampir seluruh badan...sekarang ni dh xboleh nk bongkokkan badan dan pusing2 pinggang....sakit sgt2..
    dr: sejak bila lagi awak main?
    ja: futsal tiap2 ptg seminggu ni..silat,dah dkt sebulan mlm2 dan kdg2 petang
    dr: awk x boleh force bdn awak mcm ni,awak kene rehat...lepas ni ckuplah main semua tu...rehat dulu dr latihan bila sembuh baru start balik..(sambil gosok2 belakang aku yg membengkak)
    ja :tapi saya lawan hujung minggu ni,sbb tu kne praktis tiap2 hari
    dr: bdn awak dah sakit,awak kene la rehat...xboleh force nanti akan jd lagi teruk dan tiba hari besar tu dah xboleh nak buat ape dah..bdn awak dah stop from functioning..awak duk je kat bilik,tidur dan rehat2 je...xpyh angkut bnda berat,jatuhkan badan macam silat dan macam2 lagi...kalau dah xboleh praktis xpayah join la tahun ni..join lain kali tahun depan ye...
    ja: herm,ok2...tima kasih..(padhal aku sdih giler,dah ari2 praktis xkan xleh join..huhu)


    adoiii,cmne ni ye...esk nk perform penuh,pakai uniform silat..dengan keadaan aku yg mcm ni,sakit lutut,pinggang..hermm...sedih sesedih sedihnya...tadi jalan sorang2 pi klinik dengan keadaan yg agak serabai cam siot je...sejam jugak la cmpur jalan tunggu n balik...adeh,ade 4 ari lg praktis...makin dkt ngan ari pertandingan makin banyak injury pulak...aku takot xdapat wt yang terbaik nanti...praktis dh dekat sebulan,nak demo xsampai seminit pon...

    aku rasa punca sakit pinggang ni sebab aku jatuh kuat sgt,aku takut jugak kot2 ade masalah ngan tulang...tp doktor cakap otot aku je bengkak sebab aku force badan aku buat benda berat...aduhai...ya allah,tolonglah hambamu ini...xkan xnak pegi praktis...xboleh2...tp xkan nak tunggu badan aku sakit sampai x boleh bangun...xboleh2..pening3...

    p/s: kita lbih mudah nangis kalau mental sakit...aku nangis bkn sbb sakit fizikal sgt,tp lbih kpd 'frust' =(

    3 comments:

    JohnJenin said...

    x perla jaa..kenalah ikut nasihat Dr..nanti melaratkang..:)sabo ea

    sjaa64 said...

    john-erm2 da sbr nie..tp bila dh mkn n ltak ubat skit da kurang..weee.. =) thanks ye

    nizam said said...

    duk rileks2 jer...

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...