nuffnang

Sunday, October 16, 2011

Rusuhan demi rusuhan di Indonesia...


Assalamualaikum....

semalam bangun pagitetiba pak cik tanya aku ok ke tak??ada rusuhn tak dekat tempat kak ja?? aku bingung =.= kenapa pak cik aku tanya cmtu...pastu jawab je semuanya okey, lepas tu terus bila bukak era.fm online ada berita pasal rusuhan di kedutaan besar Malaysia..berita itu menyuruh agar pelajar atau warga Malaysia di Indonesia berhati-hati dan tidak masuk campur, berdiam diri adalah cara yang paling selamat apabila kita berada dalam kalangan mereka...


Demonstrasi di Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia

apa lagi aku pun google dan jumpa berita pasal peserta demonstrasi melemparkan kayu, batu dan beberapa objek sehingga mencederakan beberapa polis serta merosakkan objek di kedutaan Besar Malaysia di Indonesia itu seperti pagar dan lampu...pemimpin persatuan itu juga melemparkan kata-kata yang kurang manis, menghina serta mengecam negara Malaysia..



SEBAHAGIAN daripada peserta demonstrasi berhimpun di luar pejabat Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta, Indonesia semalam. - Utusan/Sharuddin Mustafa
gambar sebahagian daripada peserta demonstrasi tersebut di depan pintu pagar kedutaan besar Malaysia..baca berita lanjut di sini


Rusuhan di Jalan Arjuna, bas dan motosikal dibakar


kejadian ini berlaku betul-betul depan kampus aku, kampus kedoktoran dan kebetulan aku takde kelas...ada kawan yang pergi kelas cakap diorang tak boleh balik dan kawasan itu penuh dengan polis yang sedang berkawal...mengikut beberapa sumber, mereka melakukan rusuhan sebab kawasan setinggan yang mereka tinggal tu nak kena buat pembangunan..

Metromini Dibakar Massa di Jalan Arjuna Utara
oh..jalan ni lah yang aku lalu tiap-tiap hari nak pergi kelas...rasamacam ngeri lak sebab bukan setakat bakar, tapi ramai yang berkeliaran membawa parang..pelajar-pelajar ditahan sehingga keadaan beransur reda.. sumber: media Indonesia, nak baca lebih lanjut di sini


Foto: Awaludin/okezone
inilah keadaan bas...sumber

dalam masa sehari ada dua demonstrasi dan rusuhan, ini adalah kawasan yang sangat dekat dengan aku..itu yang rasa agak takut tu....tapi insyallah semuanya okey...


p/s: senyum itu sedekah, jangan masam-masam kayh! =D



Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...