nuffnang

Monday, September 26, 2011

sekilas pandang kehidupan di sini

 kesian pula tengok pak cik ni, berjalan dan kemudian menumbuk ape kebenda entah pun saya tak tahu...kemudian kalau ada yang nak beli dia akan tumbuk dan kasik, berjalan ke sana kemari...


 polis ke siapa entah tengah berbual-bual...tapi memangbeginilah keadaan yang selama ini pernah tengok dalam sinetron je gerai-gerai kecik yang boleh ditolak itu...

 gambar ini diambil adalah semasa kali pertama saya menaiki kenderaan ini, yang bernama bajai...saya ada menonton cerita hingga hujung waktu yang seorang itu bekerja sebagai pemandu bajai..walaupun usang begini, saya begitu teruja bila kali pertama dapat rasa naik..hahhaha..

 pasar tomang barat, lebih dikenali sebagai pasar kopro oleh warga di sini...banyaklah benda-benda yang boleh dibeli...kalau mkat terengganu ala-ala pasar payang gitu...tapi bagi saya sendiri pasar payang tu jauh lebih mantop....
 bajai-bajai yang menunggu penumpang untuk pulang ke kediaman masing-masing...


ini semasa GAMALIEL, iaitu minggu orientasi...bapak bosan menunggu ceramah-ceramah dari doktor-doktor dan dosen...persatuan pun banyak juga kat sini, entah malas nak ambil tahu..
 as usual, have to take the signature from the seniors, lecturers and friends....the girl who wear blue coat is a KAPING, kat sini kakak pembimbimg...teringat pula memori menjadi fasi kat INTEC..hehehe..

lebih kurang macam nilah kedai-kedai kat sini...banyak pulak tu...yang ini tunggu beli apa pun da lupa...

 mereka yang ada di tempat kejadian..heheheh..yang paling kanan tu senior, tahun 2009..dialah yang bawak kitorang pusing-pusing sekitar jakarta...just nak kenal tempat dan bagaimana nak pergi, tu je...dua orang lagu student KTT dulu...

kenapa gambar ini menarik???cuba baca kat situ...bakso goyang bibir yes! first time baca terus tergelak dan ambil gambar...kitorang membayangkan bagaimana kejadian menggoyangkan bibir itu..mungkin bakso yang terlampau sedap sampaikan menggoyang bibir..hehe

 auditorium yang menjadi saksi ramai bebudak yang bosan dengar kuliah...jugak kadi saksi student yang asyik ntidor je..hehe
 pakcik tukang bawak bajai..sempat kan, memang sempat pun, sebagai koleksi..hehe =p

ini apa namanya pun lupa...sup buah kot..tapi yang penting banyak buah kat dalam ni dicampur-campur..


p/s: i'll be a pleno presentor for my group...i don't know why, but i have to.....



Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...