nuffnang

    Wednesday, June 27, 2012

    Jazakillah Khair sister!

    Assalamualaikum......


    Alhamdulillah aku masih lagi boleh bernyawa menghirup udara dan berpijak dibumi pinjamanMu yang sementara ini....aku sangat bersyukur dengan nikmat kurniaanMu masih diberi kesihatan tubuh badan dan fikiran untuk meneruskan sisa-sisa kehidupan yang tak tahu bilakah penghujungnya.... 



    "mungkin ni usrah terakhir kita dengan Kak Basyu"
    "erk kenapa?"


    kita kunang-kunang semua terkejut and speechless sebab rasanya baru sekejap bersama, baru beberapa bulan dan beberapa kali pertemuan....kalau ada yang baca post aku yang lepas husnul khatimah aku ada cakap yang kita tak pernah bergambar bersama-sama kan?maksudnya satu usrah, satu family bersama...tapi sekarang berpisah lagi...yeah bertemu dan berpisah tu kan adat manusia biasa...InsyaAllah kita bertemu dan berpisah pun kerana Allah...bukan tak jumpa lagi, InsyAllah jumpa tapi mungkin tak sama *tears*



    Aku seorang yang sangat mudah tersentuh, jiwa sensitif barangkali....rasanya fitrah manusia memang begitu mudah tersentuh kalau dicuit hatinya....beberapa kali hati aku tersentuh dan beberapa kali aku cuba menolak untuk mengatakan 'tidak' tapi akalku kalah, hatiku menang!!!sungguh aku sekarang sudah rasa jatuh cinta dengan jalan tarbiyah yang sungguh panjang ini...Ya Allah kuatkanlah hatiku untuk terus istiqamah dan tabah...aku tahu, kalau aku sendiri aku mesti lalai, leka dan mudah rebah..Terima kasih kepada sisters yang banyak membantu :*


    Setiap kali exam menjelma tidak kiralah skill lab ke, integrasi ke even praktikum yang 15 soalan tu pun akan ada kata-kata pendorong dan semangat sampai ke sms..."jangan stress2" "buka mata luas-luas" "semoga diberi kelancaran masa skill lab" dan sebagainya...comel kan!! walaupun hanya sekeping sms yang mungkin beberapa rupiah sahaja tapi itu cukup membuatkan diriku berasa dihargai dan bersemangat...semua jadual kitorang akak tahu?? Ya Allah tak pernah rasa macam tu sebelum ni T_T


    banyak....sungguh banyak perkongsian pengalaman, cerita-cerita yang kami dapat sepanjang bersama...nak tulis semua pun tak muat, biarlah memori itu kekal dalam ingatan kami dan dapat membentuk kami menjadi manusia yang lebih baik....

    "nak buat something tu fikir dulu kebaikan dan keburukan dia, kalau kebaikan lebih banyak dari keburukan baru buat" 

     "nak masuk toilet yang busuk tu pun kene bayar inikan pula syurga yang sudah tentunya indah" 


    *mungkin ayatnya lain, tapi intinya macam ni laa*


    dan...tadi dapat hadiah ni....


    Hadis Arba'in, hadis 40 dan Juz terakhir dalam Al-Quran


    dah lama nak cari,tapi setiap kali keluar je lupa nak beli....dan ada beberapa pesanan yang sekali lagi mencuit hati...


    "moga di tengah-tengah kesibukan kita, kita tetap menjadikan Allah itu yang paling utama dalam hidup kita :D"

    "moga kita tetap diluruskan niat oleh Allah dalam setiap fikiran kita, dalam setiap tindakan kita"

    "semoga kita terus tabah di jalan ini,nakk sangat kumpul sama-sama kat syurga nanti, InsyaAllah"


    yang terakhir itu cukup terkesan...Ya Allah...Ya Allah Ya Rabbi....aku begitu mengimpikan syurgaMu :'( *lap hingus* semoga aku terus diberikan kekuatan untuk terus berjuang, tabah dan kuat!!!nak jadi super doktor muslimah, InsyaAllah....


    Jazakillah khair sister sepanjang jadi murabbi akak banyaaaak sangat membuat hati saya tersentuh dan menangis, mengenangkan dosa-dosa silam dan tanggungjawab di masa depan...semoga ukhwah kita bukan sampai di sini saja, UKHWAH FILLAH!!!




    "...dua orang yang saling cinta mencintai kerana Allah di mananya keduanya 
    berkumpul dan berpisah kerana Allah..." 
    (Riwayat Abu Daud, Tirmidzi dan Ibnu Majah)




    No comments:

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...