nuffnang

    Wednesday, August 3, 2011

    hinakah aku.....bebaskan aku dari belenggu ini

    hinakah aku...salahkah aku jadi begini...bukanku pinta lahir ke dunia, namun takdir telah menentukan segalanya..semua yang aku buat tak betul dan tak kena..jadi bahan sindiran, ejekan dan gelak ketawa orang..hinakah aku lahir di dunia ini...


    hinakah aku...aku cuba sedaya upaya untuk mengambil hati orang, buat yang terbaik..namun sebagai balasan, sumpah seranah dan kata-kata kesat yang aku terima..semua itu terpaksa aku telan meskipun hatiku terasa begitu rapuh dan hancur berkecai seperti kaca yang berkecai selepas terhempas di lantai...


    hinakah aku...bukanku pinta untuk menjadi bodoh dan hodoh...bukanku pinta untuk menjadi cacat dan derita...bukanku pinta untuk menjadi bahan ejekan dan hinaan orang..memang tidak pernah kupinta semua itu..namun apakan daya, aku manusia lemah yang hanya mampu menjadi bahan sendaan orang..betapa hinanya aku...



    mengapa aku perlu berada di sini, aku lebih rela mati dari tersiksa begini..Ya Allah, berikan petunjuk kepada hambamu ini, terasa ingin membunuh diri namun aku masih lagi waras dan tahu itu adalah salah satu daripada dosa besar...sungguh aku tak rela diperlakukan sebegini namun aku terpaksa mengharungi semua ini...


    adakah aku hina??jawab!!!mengapa mendiamkan diri, tidak cukup lagikah segala tohmahan, umpatan, fitnah, kata-kata keji yang kau lemparkan padaku selama ini...tidak cukup lagikah???aku memohon padamu, bebaskanlah aku dari belenggu ini, aku tidak rela lagi hidup tersiksa begini...tolonglah bebaskan aku, aku merayu padamu......


    p/s: mood tengah menghayati watak...sobs..sobs...

    1 comment:

    ZWAN SABRI said...

    Aiseyh, tengah menjiwai watak ke? ingatkan watak diri sendiri.. HUHU

    MySuaraBlog: Sila Duduk Rapat2, JANGAN Duduk Renggang2

    nuffnang

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...