nuffnang

Sunday, September 9, 2012

selamat pengantin baru Faiz dan Mazirah! :D

Assalamualaikum..............


marriage at a young age??what's in your mind?responsibilities?preparations? or they are not mature yet to have a family? hurm....every person might have their own perception about this and some of my friends are already married at the at of 18 and early 20's...


ok,now i'm talking bout my friend's marriage...faiz and mazirah are both my classmate during form 5 at sesma...cuti raya baru-baru ni diorang buat majlis..barakallahulakuma :)


bercinta sejak zaman sekolah, bertunang sebelum sambung study oversea dan nikah semasa masih belajar...baguslah tu kan, benda baik memang sepatutnya kena buat cepat kalau dah masing-masing bersedia dan mendapat restu mak ayah :D


aku pergi majlis sebelah perempuan je sebab dekat besut je...nasib jugak diorang buat waktu raya, so ramai yang cuti dan balik kampung...bolehla sama-sama meraikan hari bahagia mereka....aku pergi dengan abang dan 2 kawan lagi tumpang sama...kitorang sampai sana dalam pukul 12.45 macam tu dan masa tu pengantin lelaki dah sampai, pukul 12 dah sampai...awal la kan...


pengantin baru...kami sampai tu tengah bersanding ^_^


bersama geng2 besut dan klate yang sampai dulu...geng kemaman, dungun, marang, kuala terengganu masih dalam perjalanan....pengantin da turun pelamin...mari kita serbuu!!hehe


ambil berkat pengantin baru..ehh...tunggu pelamin sendiri lambat lagi :p

kek yang cantik!! nak dijadikan cerita tengah2 bergambar ramai-ramai tu sorang kawan lelaki terlanggar kek ni, habis penyett..aduhaii...nakal betul..haha

makan beradab, sweetnyee...ehem2...takpelaaa dah sah :)

geng lelaki yang konvoi beramai-ramai tu sampai...lama tak jumpa member lama ni...


the girls!!!yeayh...ni semua girls batch 31 sesma+kawan perd+adik aku...sukaaa...ok gambar ni boleh print letak dalam album, buat kenangan :)


dan ni gambar ramai-ramai satu batch...ramai lagi tak masuk gambar, tak muat...hahaaa...aku dhla duduk paling depan,semangat!hahaa...ni majlis kahwin sekali dengan reunion terus ni...ramai kot yang baru jumpa lepas spm terpisah...heheee...


last but not least, selamat pengantin baru kawan-kawanku faiz dan mazirah...semoga kekal bahagia selamanya dan dapat wujudkan baitulmuslim yang diredhai Allah s.w.t..insyaAllah :)


Anas bin Malik radliyallahu ‘anhu berkata : “Telah bersabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam :

“ertinya : Barangsiapa menikah, maka ia telah melengkapi separuh dari agamanya. Dan hendaklah ia bertaqwa kepada Allah dalam memelihara yang separuhnya lagi” 


who's next?? let's wait and see :) thanks for reading


Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...